ŠVP_Kořenov 2023

PÁTEK 16. 6. 2023 - DRUHÁ ČÁST

V 6:30 budíme děti do posledního dne naší školy v přírodě.

Po ranní hygieně pořádáme velký úklid - všechny věci ládujeme s dětmi zpět do zavazadel. Je to fuška - snad to zipy vydrží. :-)

Děti svádí nelítostný boj s povlečením, ale nakonec ho vyhrávají. Naposledy kontrolujeme všechna zákoutí našeho dočasného příbytku.

Čas máme dobrý - snídani stíháme. Slupli jsme úplně všechno.

Plni energie šplháme po schodech pro naše batožiny, děti jsou pracovité jako mravenečci.

Všichni se těší na závěrečné hodnocení školy v přírodě a vyhlášení výsledků soutěží. Získané odměny a diplomy si děti vezou ve vlastnoručně zdobených taškách, které jim budou připomínat prima týden v Kořenově. Nejodvážnější děti se pouštějí do "Poznávačky rostlin" - tentokrát soutěží jako jednotlivci.

Sluníčko nás láká ven - máme ŠTĚSTÍ - pokoušíme tedy štěstí dál - hrajeme hru "Na štěstí". Ovšem ne každému štěstí přeje. "Snad budeme mít přístě více štěstí", říkají si ti, co měli tentokrát smůlu.

Čas rychle ubíhá, do odjezdu domů zbývá pouhá hodinka. Dáme oběd a můžeme odjet. Bez rozloučení? Protože víme, co se sluší a patří, loučíme se se všemi, kteří se o nás po celý týden vzorně starali.

Za rok třeba zase na shledanou v Kořenově!

Děkujeme všem.

Zpráva zapsána 14:11 - Martinice v Krkonoších - stav cestujících ve věku 6 - 10 let: bdících - 29, spících - 18.

... A škola v přírodě je za námi.

ČTVRTEK 15. 6. 2023

9:00 - zahájení dopoledních aktivit - rozdělení do skupin

- razítkování textilních tašek

- postřehový závod

- stavění domečků pro kořenovské skřítky

12:00 - oběd - zeleninová polévka s rýží, masové kuličky s rajskou a těstovinami

13:00 - vyhlášení poledního klidu

13:10 - roznáška pohledů - emoce tečou proudem

14:00 - ukončení poledního klidu

14:10 - ladíme textilní tašky

15:15 - svačina (houska se šunkou a sýrem, pomeranč)

15:45 - sportovní aktivity v okolí chaty a příprava ohniště

17:00 - opékání buřtů

17:30 - opékání buřtů v dešti

18:00 - dopékáme buřty za slunného počasí

18:30 - zahájení hry "Tajná zpráva"

19:00 - melodie z večerníčků - kvíz

19:20 - testujeme naše znalosti rostlin - poznávačka v týmech

19:50 - zahájení večerní hygieny

21:00 - přejeme si krásnou dobrou noc (poslední na letošní škole v přírodě)

22:00 - držíme hlídku, neb stále ještě někteří nespí

22:25 - vypadá to, že všichni spí

22:30 - chystáme ceny na zítřejší hodnocení

22:50 - ještě stále chystáme ceny na zítřejší hodnocení - chvála všem štědrým rodičům

23:05 - úklid všeho, co jsme potřebovali v průběhu celého týdne

PRŮBĚŽNĚ KONTROLUJEME SPÁNEK DĚTÍ - VŠUDE JE KLID

23:53:38 - podívali jsme se na hodinky - začínáme psát diplomy

00:00:00 - ...A čtvrtek je za námi

PÁTEK 16. 6. 2023

00:00:01 - ...A máme tu pátek - den odjezdu - snad to všechno stihneme, než se nám ta drobotina probudí

00:00:02 - stále píšeme diplomy

00:50 - stahujeme včerejší fotky

01:07 - fotky staženy

01:08 - zahajujeme výběr těch nejzdařilejších

01:27 - ukládáme fotky na webové stránky školy

01:33 - začínáme psát zprávu o průběhu čtvrtečního dne

02:10 - uloženo

02:25 - přivezli čerstvé houstičky

DŮLEŽITÉ: PŘÍJEZD PLÁNUJEME MEZI 14:30 - 15:00 - MÍSTO VYLODĚNÍ: PARKOVIŠTĚ U BERÁNKA

(toto místo se nám zdá bezpečnější)

STŘEDA 14. 6. 2023

Včerejší "ornitologická" přednáška padla na úrodnou půdu a děti vydržely v tichosti (někteří v hlubokém spánku) až do sedmé hodiny ranní. Konečně jsme jako první zvuk uslyšeli náš budík. :-)

Stejně jako včera ráno jsme se proběhli a protáhli při rozcvičce a probudili tak i poslední spáče.

Po vydatné snídani (4 housky, miska jogurtu s cornflakes a ještě pořád místo v bříšku - to opravdu někteří dokáží) jsme si zahráli hry "Molekuly" a "Na třetího". Hlavním tématem dopoledne se staly kvetoucí rostliny rostoucí v blízkém okolí chaty. Postupně se děti seznámily s deseti druhy rostlin. Věříme, že si je do pátku uloží na svůj hard disk. Některé z nich tato aktivita zaujala natolik, že svůj volný čas před obědem věnovaly dalšímu studiu (škoda, že mladí botanici byli jen dva). Zbytek dětí dal přednost sportovním aktivitám.

Energii na odpolední činnosti nám dodala pórková polévka a nadýchané buchtičky s krémem.

Ve dvě hodiny jsme se přesunuli z pokojů na hřiště a zahráli si hru "Kukaččí vejce". Chvíli nám trvalo, než jsme našli poslední 50. vajíčko - kukačka se činila.

Otevíráme kroužek - "Malý kreativec". Děti si vyzkoušely výrobu vlastního razítka s květinou, kterou poznaly při dopolední botanické výpravě. Pracovaly ve dvojicích a jejich velmi zdařilé výrobky si můžete prohlédnout ve fotogalerii.

Před večeří to chtělo ještě trochu pohybu na čerstvém vzduchu - šli jsme na lov kamínků. Bohužel jsme zavítali do špatného revíru - šutrů hodně, slušný kamínek ani jeden.

Po večeři (kuře s rýží) jsme se vydali na lov č. 2 - tentokrát jsme úspěšně odlovili ty správné kousky. Vykoupané a usušené kamínky jsme pak proměnili na kamínky pamětní nebo putovní. Moc nás to bavilo.

Tvrdě trénujeme na divadelní slavnost. Děláme dílčí pokroky.

Splav - zuby - Hajany.

...A středa je za námi.

ÚTERÝ 13. 6. 2023

Dnes jsme vstávali velmi brzy. Děti byly natěšené, co je čeká, nemohly dospat a první ranní ptáčata nás vzbudila už po páté hodině.

V sedm hodin už nebylo koho budit, a tak jsme se vydali na ranní rozcvičku.

V osm hodin jsme se nasnídali, paní vychovatelky vyhodnotily pořádek na pokojích, učitelé sovy promluvili do duší dětem skřivanům, že se z hnízda vylétává o dvě hodiny později a pak jsme si skoro nechali ujet vlak do Harrachova. S vypětím všech sil jsme zdolali 800 m s jednou serpentinou a stihli o 7 minut zpožděný vlak. UFFFF, UFFF, UFF. Došly síly. Těch 8 minut jízdy jsme si všichni náramně užili... a byl i most a tunel.

Harrachov - vystupovat. A tak jsme tedy vystoupili. Všichni. UF. Pak už nás čekala příjemná cesta lesem směrem k našemu prvnímu cíli - tribuna místního fotbalového hřiště - vyhlášená restaurace - řízek s chlebem zdarma.

Posilněni a odpočati jsme se vydali směr Sklárny.

Cestou jsme se ještě společně vyfotili u nápisu HARRACHOV (připadali jsme si jako v Halivůdu).

Do skláren jsme dorazili v předstihu. Hurá. Aspoň někde včas. Provedla nás velmi příjemná paní, dozvěděli jsme se mnoho zajímavostí, které jsme využili při večerním kvízu. Nejpoutavější však byla sklářská LIVESHOW, dětem se vůbec nechtělo odejít a pokračovat v prohlídce dalších částí sklárny. Ale v brusírně bylo také mnoho zajímavostí. Například dva rozpracované křišťálové lustry, tisíce brusných kotoučů, nespočet různých zakázek a jeden brusič. Chudák. Naštěstí jsou ve sklárnách brusiči dva.

Střípek ze zážitků ve sklárně vám někteří přivezou domů.

Neméně zajímavá byla i prohlídka muzea skla.

Počasí nám přestalo přát a zpáteční cestu jsme tedy raději podnikli autobusem. Řidič byl naštěstí dobrák od kosti. Na zastávce jsme totiž nestáli úplně sami.

Trochu zmoklí, ale plní zážitků jsme šťastně dorazili na chatu - kam s pláštěnkami??? - řešení se nakonec ale vždy najde.

Talíře po večeři zůstaly prázdné. Dětem tu opravdu chutná.

Po vědomostním kvízu jsme si chvilku četli, zkoušeli divadlo a hráli AZ kvíz. Pak už nás čekala jen sprcha a hurá do Hajan. UF a SLÁVA - děti spí.

...A úterý je za námi.

PONDĚLÍ 12. 6. 2023

Před jedenáctou hodinou jsme všichni v pořádku dorazili do Kořenova. Děti si našly své pelíšky, seznámily se s chatou a jejím okolím, vybalili jsme kufry a byl čas oběda. Dnes nám uvařili gulášovou polévku a kynuté borůvkové knedlíky s medovým tvarohem. Po vydatném obědě a krátkém odpočinku jsme se všichni opět sešli v jídelně, kde jsme si ve skupinkách vytvořili pravidla pobytu.

Kolem půl čtvrté jsme se vydali na průzkum okolí a došli až k hranicím. Patou jsme šlápli do Polska a děti si tak mohly na malý okamžik užít pobyt v zahraničí.

Na zpáteční cestě jsme překonali jez na řece Jizeře a suší se vrátili k večeři na sushi J  (rýže s kuřecím masem).

Po večeři nás čekal dobrodružný pětidílný seriál o tom, jak správně napsat adresu.

1. díl: oslovení

2. díl: jméno a příjmení

3. díl: ulice a čp.

4. díl: město/obec

5. díl: PSČ

Na následující šestý díl si počkejte doma. J